سیستم های تقویتی خودرو

دنده پشت فرمان، توربو شارژ، کروز کنترل و ...

موتور چهار توربو

موتور چهار توربو

موتور چهار توربو موتور چهار توربو موتور های قدرتمند با چهار توربو شارژ هستند که اخیرا در خودرو های ...

ادامه مطلب
abs-ebd

سیستم EBD (تقسیم نیروی ترمز بین چرخ ها)

سیستم EBD مخفف Electronic Brake force Distribution بوده و همیشه به عنوان یک مکمل در کنار سیستم ایمنی...

ادامه مطلب
vsm 2

سیستم VSM (مدیریت پایداری خودرو)

سیستم VSM یا همان Vehicle stability management می باشد، در حقیقت یک فناوری مدیریت پایداری خودروست. ا...

ادامه مطلب
pvt3

سیستم PTV (افزایش داینامیک و ثبات پورشه)

سیستم PTV مخفف Porsche Torque Vectoring بوده و بیشتر برای افزایش داینامیک رانندگی و ثبات آن می باشد....

ادامه مطلب
PHC1

سیستم PHC (کنترل در سراشیبی پورشه)

سیستم PHC مخفف Porsche Hill Control بوده که به رانندگان اجازه می دهد روی تپه ای توقف کرده و بدون نیا...

ادامه مطلب
rsz_normal

کروز کنترل InnoDrive پورشه

سیستم‌ های کروز کنترل تطبیقی که در خودروهای امروزی نصب هستند درحال‌حاضر تنها می‌ توانند در جاده‌ها ن...

ادامه مطلب
dmax-double_tcs

سیستم کنترل هرزگردی TCS

وظیفه سیستم کنترل هرزگردی یا TCS که مخفف Traction Control System می باشد محدود کردن هرزگردی چرخها هن...

ادامه مطلب
dsc

سیستم DSC (کنترل فنربندی بی ام دبلیو)

سیستم DSC به معنای DYNAMIC STABILITY CONTROL سامانه‌ی انحصاری کنترل پایداری ب ام دبلیو است. این سیست...

ادامه مطلب
سرعت گیر هوشمند

تشخیص سرعت گیر هوشمند

تکنولوژی هوشمند تشخیص سرعت گیر Speed Bump Detection System با استفاده از دوربین و سنسورهای متعدد سرع...

ادامه مطلب
CVT

گیربکس CVT

انتقال قدرت پیوسته متغیر یا  گیربکس CVT در واقع از دو پولی که به وسیله یک تسمه به هم متصل شده اند سا...

ادامه مطلب
اینتگرال اکتیو

سیستم چرخش کامل فرمان (Integral active steering)

با سفارش سیستم چرخش کامل فرمان Integral active steering در سری 5‌، سری 6 و سری 7‌ بی ام دبلیو، چرخ‌ه...

ادامه مطلب
over drive system

اُوردرایو (Overdrive)

سیستم اُوردرایو (Overdrive) در واقع یک گیربکس ثانویه است که در کنار گیربکس خودرو قرار گرفته است. این...

ادامه مطلب
هیبرید

موتور هیبرید (برقی)

خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بی...

ادامه مطلب
دیفلاک

قفل دیفرانسیل (دیف لاک)

همانطور که میدانید دیفرانسیل امکان ایجاد اختلاف دور به چرخ های یک محور را میدهد، حالا قفل دیفرانسیل ...

ادامه مطلب
manual gear

گیربکس دستی

این نوع انتقال توان، نیازمند فشردن پا روی پدال کلاچ می باشد تا ارتباط موتور با جاده منقطع گردد سپس ش...

ادامه مطلب
اتوماتیک

گیربکس اتوماتیک

تکنولوژی گیربکس اتومات خودرو برای اولین بار در سال 1920 توسعه داده شد. اکثر خودرو های امروزی از این ...

ادامه مطلب
Peugeot_208_cruise_control

سیستم کروز کنترل

این سیستم، در واقع ابزاری برای ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حین رانندگی در سطح جاده‌ها، بزرگراه‌ها، یا ...

ادامه مطلب
فورماتیک

سیستم 4Matic (مرسدس بنز)

سیستم فورماتیک مرسدس بنز شباهت زیادی به سیستم دو دیفرانسیل و سیستم ایکس درایو Xdrive بی ام و دارد. ت...

ادامه مطلب
DOWN HILL ASSIT CONTROL

سیستم DAC

مدت ها است که خودروسازهایی نظیر تویوتا، کیا، هیوندای، رنو، لکسوس، و ... از سیستمی جهت کنترل خودرو در...

ادامه مطلب
HAC

سیستم HAC

مدت ها است که خودروسازهایی نظیر تویوتا، کیا، هیوندای، رنو، لکسوس، و ... از سیستمی جهت کنترل خودرو در...

ادامه مطلب
EDC BMW

سیستم EDC (بی ام و)

سیستم EDC (ای دی سی) به پکیج هندلینگ اتاق خودرو با استفاده از کمک فنر های برقی گفته می شود که بصورت ...

ادامه مطلب
pdk porsche

سیستم PDK (پورشه)

سیستم PDK (پورشه) یک سیستم انتقال نیروی دو کلاچ است که جابجایی دنده را در کسری از ثانیه و بدون انقطا...

ادامه مطلب
twin turbo

موتور تویین توربو (Twin Turbo)

از زمان اختراع موتورهای درونسوز تاکنون، مهندسان خودرو و طراحان خودروهای سرعت، همواره به دنبال راهی ب...

ادامه مطلب
ایکس درایو

Xdrive (بی ام و)

سیستم Xdrive (ایکس درایو) درواقع همان عمل دو دیفرانسیل خودروهای دیگر را انجام میدهد تفاوت اصلی سیستم...

ادامه مطلب
pdcc porsche

سیستم PDCC (پورشه)

این فناوری در حقیقت مخفف Porsche Dynamic Chassis Control بوده و به معنای کنترل دینامیکی شاسی خودروها...

ادامه مطلب
paddle_shift

دنده پشت فرمان

گــیربــکس های اتوماتیک در گــذشته با استفاده از دنـــده های کنار فرمان و میان کنسولی، عملکرد راننده...

ادامه مطلب